Walibi Holland wil weer van nieuwe mascottes af
03-11-2013, 00.47 uur
Nog geen drie jaar na de lancering van nieuwe mascottes in de Walibi-parken, kunnen de figuurtjes alweer vertrekken. De 15 miljoen euro kostende "herpositionering van het merk Walibi" lijkt mislukt. Dat is inmiddels doorgedrongen op het hoofdkantoor van eigenaar Compagnie des Alpes.
Vanaf volgend jaar gaan bezoekers steeds minder zien van de kangoeroe en zijn vrienden, zo laten insiders aan Looopings weten. De karakters worden langzaam maar zeker naar de achtergrond gedrukt. Er komt dit jaar bijvoorbeeld geen Walibi-show. Kinderen blijken weinig te hebben met de gepropageerde mascottes, die rivaliserende rockbands moeten voorstellen.
In 2012 had Walibi nog het volste vertrouwen in de hippe figuren. "De conclusie is dat de rebranding heeft gewerkt", vertelde marketeer Marc Antonioli toen vol trots. "We scoren in alle doelgroepen heel goed."