Welkom!
Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Dankzij reclamebanners kan onze website blijven bestaan.
Help Looopings door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
De site is dan weer zichtbaar. Bedankt!
Efteling

Efteling registreert logo van nieuwe attractie Symbolica als beeldmerk

26-10-2015, 17.49 uur

De nieuwste attractie van de Efteling heeft een officieel logo. Deze maand registreerde het pretpark het beeldmerk van Symbolica, de grootste en duurste Efteling-attractie ooit. Het embleem werd opgenomen door het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom.

Het gaat om een sierlijk, goudkleurig logo in hoofdletters. De letter i is daarbij vormgegeven als een Twinkeltoorts, het 'magische wapen' van mascotte Pardoes. Symbolica wordt een darkride zoals Fata Morgana en Droomvlucht, waarin bezoekers in karretjes rijden langs scènes met de Efteling-nar. Oorspronkelijk zou de attractie Hartenhof gaan heten.

Het registreren van het beeldmerk liet de Efteling over aan merkenbureau Knijff & Partners. Dat gebeurde op 9 oktober, een dag nadat Looopings onthulde dat de nieuwe attractie Symbolica zou gaan heten.

Het logo is onder andere bedoeld voor "achtbanen en andere pretpark- en kermisattracties", staat in de aanvraag. Er kan nog tot halverwege december bezwaar gemaakt worden.

Meer Efteling
Looopings op Instagram
Looopings op Facebook
Looopings verscheen eerder bij o.a.:
NOS NU.nl RTL Nieuws AD De Telegraaf de Volkskrant NRC Handelsblad EenVandaag Hart van Nederland Editie NL ANP NPO Radio 1 NPO Radio 2 VPRO Gids BNR Nieuwsradio Radio 538 Omroep Brabant 1Limburg Omroep Flevoland Omroep West Omroep Gelderland RTV Oost RTV Drenthe Dagblad van het Noorden De Limburger de Gelderlander de Stentor Tubantia BD ED BN DeStem Het Laatste Nieuws Het Nieuwsblad De Morgen Gazet van Antwerpen Het Belang van Limburg Sudinfo.be