Efteling registreert logo van nieuwe attractie Symbolica als beeldmerk
26-10-2015, 17.49 uur
De nieuwste attractie van de Efteling heeft een officieel logo. Deze maand registreerde het pretpark het beeldmerk van Symbolica, de grootste en duurste Efteling-attractie ooit. Het embleem werd opgenomen door het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom.
Het gaat om een sierlijk, goudkleurig logo in hoofdletters. De letter i is daarbij vormgegeven als een Twinkeltoorts, het 'magische wapen' van mascotte Pardoes. Symbolica wordt een darkride zoals Fata Morgana en Droomvlucht, waarin bezoekers in karretjes rijden langs scènes met de Efteling-nar. Oorspronkelijk zou de attractie Hartenhof gaan heten.
Het registreren van het beeldmerk liet de Efteling over aan merkenbureau Knijff & Partners. Dat gebeurde op 9 oktober, een dag nadat Looopings onthulde dat de nieuwe attractie Symbolica zou gaan heten.
Het logo is onder andere bedoeld voor "achtbanen en andere pretpark- en kermisattracties", staat in de aanvraag. Er kan nog tot halverwege december bezwaar gemaakt worden.