Plopsa investeert 7,5 miljoen euro in Duits pretpark
25-07-2017, 15.31 uur
Het Duitse pretpark Holiday Park, onderdeel van de Plopsa-groep, gaat flink uitbreiden. Volgend jaar opent het attractiepark een gigantisch overdekt themagebied van 7,5 miljoen euro. Holiday Indoor staat in het teken van de kinderseries Heidi, Tabaluga en Mia & Me.
Er komen zeven nieuwe attracties, waaronder een familieachtbaan, draaimolens, een glijbaan en een ballenbad. In Holiday Indoor worden ook twee horecapunten en een theater met vijfhonderd zitplaatsen gerealiseerd. De hal krijgt een oppervlakte van zo'n vijfduizend vierkante meter.
De bouwwerkzaamheden beginnen in september. Plopsa wil van Holiday Park een 'all weather'-bestemming maken, zegt directeur Steve Van den Kerkhof. "Het concept van een indoor themapark is uniek in Duitsland. Bovendien zal ook de capaciteit van het park aanzienlijk toenemen."
Vandaag werd een reeks ontwerpen gepubliceerd. Plopsa liet zich duidelijk inspireren door de reeds bestaande indoor parken Mayaland in Plopsaland De Panne, Plopsa Indoor Hasselt en Plopsa Indoor Coevorden.
Het is de bedoeling om Holiday Park later ook uit te breiden met een groot waterpark.