Welkom!
Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Dankzij reclamebanners kan onze website blijven bestaan.
Help Looopings door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
De site is dan weer zichtbaar. Bedankt!
Plopsa Group

Klachten over misleidende Plopsaland-advertentie

25-05-2018, 12.50 uur

Een misleidende advertentie over gratis tickets voor Plopsaland mag niet meer gepubliceerd worden. Dat heeft de Belgische reclamewaakhond besloten. In verschillende reclame-uitingen werd gesproken over "vier gratis Plopsa-tickets ter waarde van meer dan 100 euro". In werkelijkheid waren de entreebewijzen niet gratis.

Bezoekers kregen alleen een gratis ticket bij aankoop van een toegangskaartje voor de volledige prijs. Het ging dus eigenlijk om 50 procent korting, maar dat werd in de advertentie nergens vermeld. Een boze consument die dat ontdekte, stapte naar de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP).

"Reeds in de advertentie had moeten worden aangegeven dat het hier om gratis toegangstickets bij aankoop van betalende toegangstickets ging", luidt het oordeel. Dat is namelijk "essentiële informatie die de consument nodig heeft om een geïnformeerd besluit over een transactie te nemen".

Om die reden wordt de reclame geclassificeerd als "misleidend". De Plopsa Group wil zelf niet inhoudelijk op de kwestie ingaan. "Het gaat om een actie van een externe partij", laat een woordvoerster aan Looopings weten.

Meer Plopsa Group
Looopings op Instagram
Looopings op Facebook
Looopings verscheen eerder bij o.a.:
NOS NU.nl RTL Nieuws AD De Telegraaf de Volkskrant NRC Handelsblad EenVandaag Hart van Nederland Editie NL ANP NPO Radio 1 NPO Radio 2 VPRO Gids BNR Nieuwsradio Radio 538 Omroep Brabant 1Limburg Omroep Flevoland Omroep West Omroep Gelderland RTV Oost RTV Drenthe Dagblad van het Noorden De Limburger de Gelderlander de Stentor Tubantia BD ED BN DeStem Het Laatste Nieuws Het Nieuwsblad De Morgen Gazet van Antwerpen Het Belang van Limburg Sudinfo.be