Efteling lacht Europa-Park uit om mislukt achtbaanshirt
22-06-2018, 19.45 uurBeeld: @Efteling
De Efteling maakt Europa-Park belachelijk op Twitter. Gisteren werd bekend dat het Duitse attractiepark een T-shirt verkoopt met een verkeerde achtbaan erop. In plaats van lanceerachtbaan Blue Fire wordt een willekeurige boomerang coaster van de concurrent afgebeeld. Daar besloot de Efteling op in te spelen.
"Als jullie nog inspiratie zoeken voor een nieuwe trui, laten jullie het ons dan weten?", staat in een tweet die het Kaatsheuvelse sprookjespark verstuurde aan de Duitse collega's. Daarbij plaatste de Efteling een foto van het bewuste shirt, waarbij de tekst "Blue Fire Megacoaster powered by Gazprom" is vervangen door "Python Steelcoaster powered by Efteling".
Op de plek van openingsjaar 2009 staat nu 1981, het openingsjaar van de Python. Ook is één van de inversies van de boomerang coaster verstopt achter een bosje, waardoor de achtbaan op het kledingstuk ineens veel weg heeft van de Python.
De Python werd gebouwd door de Nederlandse fabrikant Vekoma, net als de boomerang coaster op het T-shirt. Blue Fire komt uit de fabriek van de Duitse firma Mack Rides, de huisleverancier van Europa-Park.