Bobbejaanland maakt reclame voor kapotte virtualreality-achtbaan
10-07-2018, 13.43 uur
Er wordt nog steeds reclame gemaakt voor de kapotte virtualreality-achtbaan van Bobbejaanland. In zowel Nederland als België hangen nog op veel plekken grote reclameposters voor 'The New Dreamcatcher Virtual Reality Coaster'. Ook op verschillende tv-zenders wordt de attractie gepromoot.
De virtualreality-versie van de achtbaan The Dreamcatcher opende op 23 juni. Enkele dagen later werd de virtualreality-beleving weer verwijderd vanwege technische problemen. De brillen vertoonden gebreken. Sindsdien zoekt het pretpark naar een oplossing, maar de reclames zijn ondertussen nog gewoon te zien.
"We kunnen de reclamecampagne op dit moment helaas niet meer terugtrekken", legt een woordvoerster uit. "We communiceren wel bij de ingang dat de VR-toepassing niet actief is. De achtbaan zelf is dat gelukkig wel." Bobbejaanland hoopt dat de virtualreality-ervaring volgende week weer in gebruik genomen kan worden.