Waanzin: Disneyland Paris reageert pas na zes weken op klachten
27-08-2018, 20.27 uurBeeld: Nick Jespers
Disneyland Paris laat klagende bezoekers wel héél erg lang in de kou staan. Gasten die per mail een vraag stellen of kritiek leveren, moeten niet gek opkijken wanneer ze pas zes weken later een reactie krijgen. Dat heeft Disney vandaag toegegeven op Twitter.
Teleurgestelde Disney-bezoekers kunnen hun ongenoegen uiten via het e-mailadres dlp.guest.communication@disney.com. "Medewerkers reageren zo snel als ze kunnen, maar vanwege het grote aantal verzoeken kan het zes weken duren om te antwoorden", staat in een tweet. Wie deze week een klacht indient, kan dus rond half oktober een reactie verwachten.
Kennelijk wordt Disneyland Paris bedolven onder klachten, of is er een schrijnend personeelstekort. De meeste Europese attractieparken hanteren andere standaarden. Het is gebruikelijk dat klagers binnen enkele dagen na het versturen van een mail een reactie ontvangen.
Via social media reageert Disneyland in principe nooit inhoudelijk op klachten. Webcare-medewerkers zijn getraind om louter door te verwijzen naar het eerder genoemde e-mailadres, het telefoonnummer van de klantenservice of een informatiebalie in de Disney-parken.