Walibi start interactieve campagne: kijkers kiezen slachtoffers
04-09-2018, 16.48 uur
Een nieuwe reclamecampagne van Walibi Holland laat kijkers beslissen wie het volgende slachtoffer wordt van Eddie de Clown. Het pretpark is vandaag begonnen met het promoten van de Halloween Fright Nights. Onderdeel daarvan is een opvallende interactieve campagne op social media.
Halloween-mascotte Eddie speelt de hoofdrol. Om alle griezels in het pretpark te vermaken, heeft hij verschillende onschuldige Walibi-bezoekers op hardhandige wijze ontvoerd. Dat is te zien op Facebook en YouTube.
Via het Instagram van de horrorclown hebben kijkers invloed op de afloop van de video's. Zij kunnen later met behulp van een poll bepalen wie als eerste de pijp uit gaat. Op welke manier dat gebeurt, hangt af van een draai aan het Wheel of Fear. Daarop staan onheilspellende termen als 'Kettingzaag', 'Verstikking', 'Zoutzuur' en 'Levend begraven'.
De Halloween Fright Nights vinden plaats op twaalf dagen tussen 6 en 28 oktober. Er komen zes spookhuizen, zeven scare zones en een walkthrough.