Karretjes van nieuwe attractie Walibi Belgium gepresenteerd
25-09-2018, 17.35 uur
Walibi Belgium opent volgend jaar een interactieve overdekte attractie. Het Belgische pretpark werkt aan een trackless darkride met een popcornthema. Vandaag werd het uiterlijk van de voertuigen onthuld op pretparkbeurs Euro Attractions Show in Amsterdam.
De attractie heeft de werktitel Popcorn Revenge. Walibi werkt samen met drie verschillende fabrikanten uit Nederland en België. Het transportsysteem wordt geleverd door ETF Ride Systems uit Limburg, bekend van de Efteling-attractie Symbolica.
Ontwerp- en decoratiebedrijf Jora Vision werd ingeschakeld voor het concept. De Belgische firma Alterface ontwikkelt de digitale animaties. De zeven karretjes van de attractie zijn gedecoreerd als bioscoopstoelen. Op de voorkant staat 'Revenge of the Corn'. Passagiers krijgen een geweer mee waarmee ze punten kunnen scoren.
Investering
De darkride van vierhonderd vierkante meter wordt gebouwd in het complex van de gesloten bootjesattractie Het Paleis van Ali Baba, dicht sinds 2001. Een ritje langs zeven verschillende scènes gaat zo'n vierenhalve minuut duren. De capaciteit bedraagt ongeveer vijfhonderd personen per uur. Een openingsdatum is nog niet bekend.
De investering is onderdeel van een omvangrijk masterplan ter waarde van ruim 100 miljoen euro.