Voortaan minder lang wachten bij Efteling-achtbaan De Vliegende Hollander
16-10-2018, 10.05 uurBeeld: @Gianni_Beckers2
De Efteling heeft de wachtrij van De Vliegende Hollander geoptimaliseerd. Op drukke dagen wordt voortaan gewerkt met aangewezen zitplaatsen. Een medewerker stuurt bezoekers in het station naar het juiste poortje. Op die manier blijven er minder lege plekken over en loopt de wachtrij sneller door.
Maandag was er voor het eerst een zogenaamde 'grouper' actief bij de waterachtbaan. "Dit doen we voortaan op drukkere dagen, net als bij een aantal andere attracties", vertelt een woordvoerder aan Looopings. Op de kade zijn nummers aangebracht die aangeven waar bezoekers moeten gaan staan.
Eerder werd hetzelfde systeem al toegepast bij de Bob, Symbolica, de Python en houten achtbaan Joris en de Draak. Die attracties beschikken - in tegenstelling tot De Vliegende Hollander - ook over een single riders-rij, waar lege plaatsen mee opgevuld kunnen worden.
De Vliegende Hollander blijft van begin december tot begin maart gesloten voor een jaarlijkse opknapbeurt.