Toverland wil bij nader inzien tóch een eigen app
09-01-2019, 16.04 uur
Het lanceren van een eigen app is niet langer een taboe voor Toverland. Anderhalf jaar geleden zag het Limburgse attractiepark de introductie van een smartphone-app nog totaal niet zitten. "We willen juist dat onze gasten tijdens een dagje uit genieten van de omgeving en van elkaar", zei een woordvoerster destijds. "Dat werkt niet als ze constant op een schermpje moeten kijken."
Daar komt het park nu op terug. Toverland speelt intussen wél met de gedachte om een eigen app te laten ontwikkelen, bevestigt dezelfde voorlichtster aan Looopings. "We zijn altijd op zoek naar manieren om een dagje uit nog magischer te maken", zegt ze. "Daarbij zien we zeker mogelijkheden voor een app."
Toverland merkt dat een toenemend aantal bezoekers behoefte heeft aan een app, bijvoorbeeld om de wachttijden van de attracties te bekijken. Nu worden de actuele wachttijden nergens gecommuniceerd, op één uitzondering na. Alleen bij bobsleebaan Maximus' Blitz Bahn staat een digitaal informatiebord.
Toekomst
In 2017 gaf Toverland nog de voorkeur aan "een wat meer authentieke ervaring", met een papieren parkplattegrond in plaats van een app. Nu luidt de uitleg: "We staan absoluut niet onwelwillend tegenover een app, maar het zal niet iets zijn wat we dit jaar al gaan lanceren. We zien mogelijkheden voor de toekomst."
Toverland is het afgelopen jaar fors gegroeid. Het pretpark werd anderhalf keer zo groot dankzij de toevoeging van een nieuw entreegebied en een themagebied met een veertig meter hoge achtbaan.