Marketingdirecteur Walibi Holland vertrekt binnen een half jaar
16-01-2019, 16.52 uur
De nieuwe marketingdirecteur van Walibi Holland, die nog geen half jaar aan het werk was, neemt ontslag. Tom Bouchier heeft besloten om het pretpark al na vijf maanden te verlaten. Dat bevestigt hij aan Looopings. "Maar er is absoluut geen sprake van wrok", benadrukt het directielid.
"Bij een nieuwe baan stel ik mezelf na een aantal maanden de vraag wat ik van het werk vind", legt Bouchier uit. "Hier kwam ik tot de conclusie dat de rol die van me gevraagd wordt niet de rol is waar ik energie van krijg. Ik merk dat de organisatie zich in een transitieperiode bevindt, terwijl ik liever een merk uitbouw en verder ontwikkel."
Het directielid en het attractiepark gaan in goed overleg uit elkaar. Bouchier - eerder ruim elf jaar werkzaam voor Landal GreenParks - heeft al een nieuwe uitdaging gevonden. Hij blijft tot 1 februari aan het werk.
Zoektocht
Walibi start binnenkort met een zoektocht naar een nieuwe sales- en marketingdirecteur. Verder bestaat de directie uit algemeen directrice Mascha van Till, operationeel directeur Gerben Kempenaar en directeur parkbestedingen Erik de Wild.
Op dit moment wordt er ook gezocht naar een marketingmanager, een assistent-manager horeca, een netwerkingenieur, een accountmanager en een persvoorlichter. De vorige woordvoerder besloot al in zijn proeftijd op te stappen.