Directrice Walibi Holland geeft tekst en uitleg over nieuwe doelgroep
16-03-2019, 23.59 uur
Walibi Holland richt zich niet langer alleen op tieners en twintigers. Vanaf dit jaar gaat het attractiepark ook gezinnen met jonge kinderen proberen aan te spreken. Dat is opvallend, omdat Walibi zich de afgelopen jaren juist profileerde als een stoer park met heftige thrillrides voor jongeren. Directrice Mascha van Till legt uit waar de plotselinge verandering vandaan komt.
"We hebben de afgelopen jaren gemerkt dat gezinnen met kinderen nooit zo goed wisten wat ze van ons park moesten verwachten", vertelde Van Till vanmiddag tijdens een bijeenkomst met fans. "Maar na afloop van hun bezoek waren ze dan heel enthousiast. Wij hebben deze doelgroep namelijk best wel wat te bieden." Daar wil het park in 2019 meer op inspelen, door beter uit te leggen wat het park in huis heeft.
Van Till zwaait sinds 2008 de scepter over Walibi, dat eigendom is van de Franse groep Compagnie des Alpes. Destijds heette het park nog Walibi World en waren gezinnen met kinderen de belangrijkste doelgroep. De directrice deed het afgelopen decennium hard haar best om het hoofdkantoor ervan te overtuigen dat het een goed idee zou zijn om puur te focussen op tieners en 'young adults'.
Te beperkt
Nu wordt daar dus weer deels vanaf gestapt. Bij nader inzien was die doelgroep toch te beperkt, geeft Van Till toe. "Wij zijn er zelf ook debet aan, door niet te kijken naar een wat breder publiek." Tieners en twintigers blijven wel het belangrijkst, benadrukt ze.
De nieuwe strategie wordt dit jaar zichtbaar in de reclamecampagnes van Walibi Holland. Ook komt er in voor het eerst in jaren weer een halloweenevenement voor kinderen, als tegenhanger van de populaire Halloween Fright Nights. "Wij zijn heel goed in haunted houses en scare zones. We beginnen al een maand van tevoren met het bouwen van de gebieden. Ook onze acteurs leveren topprestaties. Dan is het zonde om daar overdag niets mee te doen."