Actie voor gratis Toverland-kaartjes werkt niet meer: klanten boos
28-03-2019, 12.46 uur
De actie voor gratis Toverland-tickets bij Kruidvat dreigt uit te lopen op een fiasco. Sinds maandag geeft de drogisterijketen vouchers weg waarmee gratis entreebewijzen voor onder meer Toverland te bestellen zijn. Maar de actiesite - waarop de toegangsbewijzen verzilverd moeten worden - functioneert sinds woensdagavond niet meer.
De volgende foutmelding verschijnt in beeld: "De kaartjes voor attractiepark Toverland zijn helaas op. Ga terug en kies een ander park." Er geldt een maximumaantal gratis tickets per dag, maar op een bijbehorende kalender is te zien dat er voor verschillende dagen nog voldoende kaarten beschikbaar zijn.
Volgens Kruidvat kampt de website dan ook met een technische storing. "We raden iedereen aan om het op een later moment nog eens te proberen", luidt de reactie. Maar marketingbedrijf FFO, verantwoordelijk voor de niet-werkende ticketsite, geeft aan dat er daadwerkelijk geen enkel kaartje voor Toverland meer beschikbaar is. "De dagen die nog open zijn volgens de kalender, zijn bedoeld voor mensen die hun eerste voucher al verzilverd hebben."
Omslachtig
De actie maakt gebruik van een enorm omslachtig systeem, waarbij klanten eerst een vouchercode moeten omwisselen voor een ticketcode. Die zouden ze - na het meermaals invullen van hun persoonlijke gegevens - moeten kunnen gebruiken om kaarten voor een dag naar keuze te bestellen. Dat werkt op dit moment niet.
Een woordvoerster van Toverland laat weten dat inderdaad alle gratis tickets uitverkocht zijn. "We zijn supertrots dat mensen ons blijkbaar in groten getale weten te vinden", zegt ze. "Maar het is wel vervelend en zonde dat we mensen teleur moeten stellen." Het Limburgse attractiepark is nu met Kruidvat in overleg om te kijken of er nog meer kaarten beschikbaar gesteld kunnen worden. "Daarover is nu nog geen duidelijkheid. In principe was de afspraak: op is op."
Communicatieramp
Op social media wordt ondertussen steen en been geklaagd over de digitale puinhoop. "Dit is lullig", zegt Brandy Salden. "Doei Kruidvat, kan ik mijn spullen nog terugbrengen?", vraagt ene Demi zich af. Frederike van Kempen: "Ik heb de vouchers ingewisseld maar nooit een datum kunnen prikken, laat staan tickets kunnen downloaden. Mijn codes zijn ook niet meer geldig. Lekker verhaal."
"Wat een communicatieramp dit", vindt Tom. "Belachelijk", oordeelt Christa Sturing. "Ik zit al een dag te wachten op mijn bevestigingsmail", klaagt Kim van de Meulengraaf. "Codes ingevoerd, geen bevestiging. Contactformulier ingevoerd, geen reactie."
Schandalig
Sebastian Wolf: "Als dit werkelijk zo is, dan is het de meest klantonvriendelijke actie ooit. Schandalig." Marjolein denkt aan klanten die online actieproducten hebben besteld. "Zij krijgen dan dagen later pretparkvouchers binnen die ondertussen niet meer in te leveren zijn."