Europa-Park: 'Onze mascotte gaat naakt bij tweehonderd retweets'
18-05-2019, 20.09 uur
Het Duitse attractiepark Europa-Park komt met een merkwaardige actie op Twitter. Om het nieuwe zwemparadijs Rulantica te promoten, bedacht men een ludieke stunt. Europa-Park belooft Rulantica-mascotte Snorri naakt af te beelden als een bijbehorend Twitter-bericht tweehonderd keer gedeeld wordt.
Snorri is een schattige paarse inktvis die toch al weinig kleding aan heeft: het beest draagt alleen een Vikinghelm. "Bij tweehonderd retweets gaat Snorri naakt... Wie is er klaar voor?", meldt het Duitstalige account van Rulantica. "Na tweehonderd retweets delen we een exclusieve naaktfoto van Snorri...", staat op de Franstalige pagina van het waterpark.
Niet iedereen is gecharmeerd van de actie. "Sorry, maar wat is er mis met jullie?", luidt één van de reacties. "Aan het socialmedia-team van Rulantica: dit is niet grappig, dit is gewoon raar. Hiermee trek je geen nieuwe klanten." Een ander vraagt zich af: "Zijn er stagiairs actief vandaag?"
Wachten
Het is nog even wachten tot we de inktvis helemaal naakt kunnen zien. Het bericht op de Duitse pagina werd tot nu toe zestig keer gedeeld. De Franse variant is tot dusver goed voor negentig retweets.
Rulantica gaat op 28 november open. In het complex krijgt Snorri een eigen waterbaan: Snorri's Saga. Bovendien wordt er in het najaar een Snorri-darkride geopend in Europa-Park zelf.