Efteling laat bezoekers vanaf deze week eten bestellen via app
27-11-2019, 10.01 uur
De Efteling introduceert deze week een nieuwe manier om aan eten te komen. Vanaf aanstaande donderdag kunnen bezoekers van het attractiepark maaltijden bestellen via een app. Het gaat om een proef bij snackrestaurant De Hongerige Machinist. De service kost niets extra.
Gebruikers van de officiële Efteling-app krijgen de komende tijd de kans om digitaal hun eigen menu samen te stellen. Vervolgens kunnen ze aangeven wanneer ze de maaltijd willen afhalen. Betalen gaat ook via de app, bijvoorbeeld met behulp van iDEAL of een creditcard.
"We kijken altijd naar mogelijkheden om wachttijden te veraangenamen of te verkorten", meldt een Efteling-woordvoerder. "Niet alleen bij attracties, maar ook bij de horeca in het park."
Experiment
De Efteling is enthousiast over het experiment. "We hopen met deze tool de eetmomenten meer te spreiden over de dag en daarmee de wachttijd bij de horecalocaties te veraangenamen. Daarnaast kunnen we hiermee bestellingen gerichter klaarmaken."
De Hongerige Machinist is onderdeel van horecacomplex Station de Oost, gelegen naast de Python. Er zijn friet, snacks en frisdranken verkrijgbaar. Bij het voorbereiden van het project is de Efteling niet over één nacht ijs gegaan. Looopings kon bijna anderhalf jaar geleden al melding maken van het initiatief.
Disney
In de Amerikaanse Disney-parken is het bestellen van eten via een app al de normaalste zaak van de wereld. In Europa ging het Franse Parc Astérix de Efteling voor.