Plopsaland wil opdringerige straatverkopers een halt toeroepen
29-08-2019, 15.48 uurBeeld: @Quinn221B
Plopsaland gaat ervoor zorgen dat straatverkopers in het park minder opdringerig worden. Dat belooft Plopsa-directeur Steve Van den Kerkhof in gesprek met Looopings. Het attractiepark in De Panne laat als één van de weinige pretparken in Europa commerciële partijen toe om bezoekers aan te spreken. Zo zijn er regelmatig medewerkers van HelloFresh, Unicef en Mercedes-Benz te gast in Plopsaland, om reclame te maken of om geld op te halen.
De merken waar Plopsa mee samenwerkt, kunnen volgens Van den Kerkhof van toegevoegde waarde zijn voor de bezoeker. "HelloFresh staat voor gezonde voeding en Unicef zet zich in voor kinderen. Daar staan wij achter."
En Mercedes dan? "Mercedes is als commerciële partner de leverancier van onze paradewagens. Veel bezoekers hebben ons in het verleden laten weten dat ze zo'n auto wel willen aanschaffen. Dan is het handig als er medewerkers van Mercedes aanwezig zijn voor een uitleg."
Games
De directeur vindt het geen probleem om bezoekers tijdens een dagje uit te confronteren met reclame van externe partijen. "Kijk naar de vele reclameborden voor Coca-Cola of betaalde games in de verschillende parken: eigenlijk is dat hetzelfde principe", vindt hij. "Ook dat zijn externe partijen die geld proberen te verdienen. Het valt of staat echter bij de manier waarop gasten benaderd worden."
Het lastigvallen van bezoekers op een dwingende of storende manier is uit den boze, zegt Van den Kerkhof. "Het mag niet opdringerig worden. Wij zullen daar in de toekost extra scherp op letten. De medewerkers van deze bedrijven zouden geen straatverkopers moeten zijn, maar informatieverschaffers."