Wordt Walibi Holland een familiepark? Directeur vertelt over nieuwe strategie
01-10-2019, 17.10 uur
Walibi Holland is een andere koers gaan varen. Onder de nieuwe marketingdirecteur Marc Guffens richt het pretpark in de polder zich niet langer alleen op jongeren, maar ook op gezinnen met kinderen. Is het de bedoeling dat Walibi een familiepark wordt? En wat betekent dat voor het attractie-aanbod? In een nieuwe aflevering van de Looopings Podcast geeft Guffens antwoord op die vragen.
Hij legt ook uit waarom het nodig was om de doelgroep uit te breiden en wat de resultaten tot nu toe zijn. De directeur heeft jarenlange ervaring in zusterpark Walibi Belgium, waar families met kinderen al langer tot de doelgroep behoren. Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de twee Walibi-parken?
De nieuwe strategie heeft ook gevolgen voor de populaire Halloween Fright Nights. Dit jaar wordt het horrorfestival uitgebreid met een kindvriendelijke variant die overdag plaatsvindt: Halloween Spooky Days. Maar, zo legt Guffens uit, dat zal geen liefelijk of schattig evenement worden.
Mascottes
Verder laat de marktingexpert zich uit over de grofheid van Fright Nights-gezicht Eddie de Clown, de slogan van Walibi, uitdagingen bij het promoten van de nieuwe achtbaan Untamed, Walibi's entertainmentbeleid en de toekomst van mascottes in het park.
Beluister deze aflevering via Spotify
De Looopings Podcast is er voor iedereen die meer wil horen over de wereld van pretparken, dierentuinen en attracties. We spreken met prominenten uit de branche over hun werkzaamheden, visie en toekomstplannen. Wil je reageren, mail ons dan.
Luisteren én abonneren kan via gratis podcast-apps als Spotify, Apple Podcasts, Podimo, YouTube, Overcast, Podcast Addict, Castro en TuneIn.