Bijzondere commercial voor spectaculaire achtbaan in Zweden
15-05-2021, 14.07 uur
Een pretpark in de Zweedse hoofdstad Stockholm komt met een bijzondere reclamespot voor een opzienbarende nieuwe achtbaan. Gröna Lund opent volgende maand de 34 meter hoge inverted coaster Monster, met treinen onder de rail. De bijbehorende tv-commercial doet denken aan de stijl van Netflix-serie Stranger Things.
Te zien is hoe drie kinderen 's nachts stiekem op ontdekkingstocht gaan door het attractiepark. Op de grond ligt een krant die waarschuwt voor een "mysterieus metrostation". Op de achtergrond klinkt rockmuziek uit de jaren tachtig.
Vervolgens moeten de nachtelijke bezoekers rennen voor hun leven als uit de grond een gruwelijk zespotig monster omhoog komt. Het wezen lijkt het voorzien te hebben op een man in een kantoorpand, die nog niet weet dat zijn laatste uur waarschijnlijk geslagen heeft.
Opening
Monster wordt gepresenteerd als de "King of Roller Coasters". De opening vindt plaats op 2 juni, tegelijk met de langverwachte seizoensstart van Gröna Lund. Het pretpark mocht vorig jaar niet open vanwege de strenge Zweedse coronaregels.