Pretparkgroep sluit exclusieve deal voor meer Jumanji-attracties
17-03-2022, 18.48 uur
De internationale pretparkgroep Merlin Entertainments heeft een exclusieve overeenkomst gesloten met Sony Pictures voor het gebruik van het merk Jumanji. Dankzij de samenwerking mogen de Europese en Noord-Amerikaanse attractieparken en waterparken van Merlin themabelevingen bouwen rond de filmreeks van Sony.
De eerste Jumanji-attractie opent komende maand in het Italiaanse Gardaland. Tegelijkertijd presenteert het park Jumanji-hotelkamers. In 2023 volgt Chessington World of Adventures in Engeland, waar plannen gemaakt worden voor een bijzondere wing coaster in Jumanji-thema.
Merlin wil zich naar eigen zeggen steeds meer binden aan toonaangevende merken. De Britse groep werkt al langer intensief samen met grote namen als Lego, Marvel en Peppa Pig. In samenwerking met Sony werd voor het Duitse Merlin-pretpark Heide Park eerder een Ghostbusters-darkride ontwikkeld.
Vakmanschap
"Ons team is hard aan het werk om briljante creatieve concepten te ontwikkelingen die de beroemde Jumanji-blockbusters tot leven zullen brengen in onze themaparken en waterparken", meldt ontwikkelingsdirecteur Mark Fisher van Merlin. Sony-topman Jeffrey Godsick roemt "de toewijding, de kwaliteit en het vakmanschap" van de nieuwe partner.
De eerste Jumanji-film, met Robin Williams in de hoofdrol, verscheen in 1995. De afgelopen jaren werd de titel nieuw leven in geblazen met Jumanji: Welcome to the Jungle uit 2017 en Jumanji: The Next Level uit 2019. Dwayne Johnson, Jack Black, Kevin Hart en Karen Gillan spelen de hoofdrollen.