Diergaarde Blijdorp past website aan op basis van weersvoorspelling
03-04-2022, 15.16 uur
De website van Diergaarde Blijdorp verandert tegenwoordig op basis van het weer. Bij slechte weersvoorspellingen laat de Rotterdamse dierentuin een ander homepage zien dan bij goed weer. Op die manier wil het park duidelijk maken dat er ook bij regen of sneeuw genoeg te beleven valt.
Voor het project werkt Blijdorp samen met marketingbureau Daylee uit Harderwijk. Uit analyses zou blijken dat de online ticketverkoop afneemt wanneer er geen goed weer voorspeld is. "Wat veel bezoekers niet weten is dat er met slecht weer ook genoeg te doen is in Diergaarde Blijdorp", aldus de leverancier.
"Er zijn namelijk meerdere grote binnenlocaties." Voorbeelden zijn waterwereld Oceanium, vlinderparadijs Amazonica en binnenspeeltuin Biotopia. De oplossing: er wordt voortaan dynamische inhoud getoond, afhankelijk van het weerbericht. "Door bij slecht weer de binnenlocaties te laten zien en bij mooi weer de buitenlocaties."
Aanzienlijke stijging
Daarvoor is de site gekoppeld aan het platform Datatrics. De verandering blijkt een commercieel succes, meldt Daylee trots. "Het zorgt voor een aanzienlijke stijging van het aantal verkochte online tickets tijdens de slechtweerdagen van 32 procent."