Dolfinarium past slogan toch aan na klacht: 'Deze is eigenlijk beter'
05-04-2022, 11.34 uur
Het Dolfinarium heeft voortaan een andere slogan. Afgelopen najaar oordeelde de Reclame Code Commissie dat de slogan "Ontdek, Beleef, Bescherm" misleidend was, omdat bezoekers geen dieren beschermen door een kaartje te kopen. In eerste instantie liet het Dolfinarium weten in beroep te gaan tegen de uitspraak.
"We wilden het inderdaad aanvechten", vertelt parkmanager Alex Tiebot aan Looopings. "Maar nadat we er uitgebreid met elkaar over gesproken hebben, vroegen we ons af: hoeveel energie, tijd en geld steken we hierin?" Tijdens een interne brainstormsessie kwam een alternatief boven drijven: "Ontdek, Beleef, Verdiep".
"Deze slogan is voor ons gevoel eigenlijk nog beter dan wat we hadden", zegt de manager. "Het woord verdiep slaat op verdiepen en educatie, maar het is ook een knipoog naar het water van het Dolfinarium." Uiteindelijk heeft men besloten om zich neer te leggen bij de uitspraak van de reclamewaakhond.
Tweede zaak
De gewijzigde slogan prijkt in het vervolg op marketinguitingen van het Gelderse dierenpark. Er loopt nog een tweede zaak tegen het Dolfinarium bij de Reclame Code Commissie, over teksten op de website. In afwachting van de uitspraak zijn eerder dit jaar al wel enkele teksten aangepast.