Bobbejaanland ontslaat medewerker naar aanleiding van TikTok-filmpje
19-04-2022, 23.59 uur
Bobbejaanland heeft een personeelslid weggestuurd naar aanleiding van een video op TikTok. Op het account van ene Quaro verscheen een filmpje waarin te zien is hoe de medewerker behoorlijk onvriendelijk en chagrijnig reageert op enkele bezoekers. De beelden zijn in drie dagen tijd al honderdduizenden keren bekeken.
De werknemer komt op jongeren af die een hekje passeren om op een nepkoe te kunnen zitten. "Wat denk je zelf, achter een omheining?", begint hij zijn verhaal. "Ik dacht dat we erop mochten", reageert één van de kinderen. Daarop zegt de medewerker: "Ik dacht?! Stop vooral met denken. Dat is niet uw sterkste kant." Vervolgens dreigt hij in een plat dialect met het geven van "een trek", oftewel een klap.
De bewuste bezoekers zijn verbaasd over de asociale en agressieve houding van de man. Daar heeft hij echter geen boodschap aan. "Oei oei, ja ja, je bent de verkeerde tegengekomen. Vind je dat nou normaal?" En wanneer één van de jochies daar antwoord op wil geven: "Ik ben aan het praten."
Volwassene
Dan komt hij met een warrig verhaal over het afbreken van spullen. "Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben." Vervolgens stelt hij de kinderen voor om een handje vast te houden en "huppelend naar buiten" te gaan. "Mij maakt dat niet uit, ik word betaald. Respect kost ook geen geld hè? U bent tegen een volwassene bezig, heeft u dat ook door?"
De aangesproken bezoekers blijven rustig en vragen de man meermaals op een redelijke toon om zich wat vriendelijker op te stellen. Daar geeft hij geen gehoor aan. Voor het management van Bobbejaanland was het voorval reden genoeg om de bewuste werknemer de laan uit te sturen, bevestigt een voorlichtster aan Looopings.
Afscheid genomen
"Deze medewerker werkt niet langer voor ons", aldus de woordvoerster. "Na het zien van de video hebben we hem tot de orde geroepen, vriendelijk bedankt voor zijn diensten en afscheid genomen." Bobbejaanland wil immers niet dat het personeel zich zo gedraagt, legt de voorlichtster uit.
"De manier waarop deze mensen zijn aangesproken is niet de manier waarop wij met gasten willen omgaan. Zelfs als er iets gebeurt dat niet 100 procent oké is, is het nog onze taak om te allen tijde vriendelijk te blijven en alles in goede banen te leiden."