Walibi Holland presenteert Walibierfest: vier feestavonden in september met artiesten
04-08-2022, 16.31 uur
Walibi Holland organiseert vier feestavonden in de stijl van het beroemde Duitse Oktoberfest. In september kunnen bezoekers na sluitingstijd van het attractiepark uit hun dak gaan bij een bierfestijn met verschillende feestacts. Het zogenoemde Walibierfest vindt plaats op vrijdag 16, zaterdag 17, vrijdag 23 en zaterdag 24 september, van 18.00 tot 23.00 uur.
De optredens worden niet gehouden in het pretpark zelf, maar in een aangeklede zaal in Walibi's BizNiz Center. Dat is het congrescentrum grenzend aan vakantiepark Walibi Village, gelegen naast achtbaan Speed of Sound. Vanwege een uitkoop van een bedrijf is het evenement op 23 september al uitverkocht. Er geldt een minimumleeftijd van 18 jaar.
De avonden worden steeds afgetrapt door DJ Timmie Tirol, die zich "de kleinste dj van Europa" noemt. Op 16 september treden vervolgens De Alpenzusjes en Vieze Jack op. Een dag later zijn de Lawineboys en Het Feestteam aanwezig. PartyFriex en Gebroeders Ko staan op 23 september op het podium. Op 24 september komen Immer Hansi en René Karst langs.
Foute hits
"Maak je klaar voor een dikke party in Walibi Holland met kilo's confetti, foute outfits en liters bier", valt te lezen in de promotietekst. "Samen met de meest foute hits en artiesten zorgen we voor het leukste foute feest van het jaar."
Op de Walibi-website worden vanaf vandaag tickets verkocht voor 39 euro. Daarmee mogen feestgangers overdag al het park in. Het gaat om een tijdelijk voorverkooptarief. Reguliere pretparkkaartjes - zonder Walibierfest - kosten online momenteel 31 euro. Abonnementhouders krijgen geen extra korting. Daarnaast is het mogelijk om voor 95 euro per persoon te blijven slapen in Walibi Village, inclusief toegang tot het Walibierfest.
Doelgroep
In 2015 had Walibi ook al plannen voor een Walibierfest in het BizNiz Center. Dat evenement is destijds op het laatste moment geannuleerd vanwege tegenvallende verkoopcijfers. "Ook al vinden wij het een geweldig product, onze doelgroep zit er blijkbaar niet op te wachten", zei Mascha Taminiau enkele maanden later in een interview.
"We hadden een perfect plan bedacht en in gang gezet, gericht op tieners, maar toen we eenmaal bezig waren met de kaartverkoop viel die dus behoorlijk tegen", aldus Taminiau. "Dat was een wake-upcall." Door bekendere artiesten in te huren en te kiezen voor een lagere entreeprijs, hoopt men een dergelijke flop dit keer te voorkomen.