Efteling stelt abonnees gerust: mails over mislukte incasso zijn echt
16-09-2022, 18.58 uurBeeld: PromenadeFotos
Heel wat abonnementhouders van de Efteling hebben deze week een opvallende mail ontvangen. Daarin staat dat de maandelijkse abonnementskosten niet afgeschreven konden worden door een technische storing. De abonnees krijgen het verzoek om het abonnementsgeld handmatig over te maken.
Veel abonnementhouders denken dat het gaat om een nepmail van internetoplichters, maar dat is niet het geval. Er was daadwerkelijk een storing, zo laat de Efteling weten. "Door een technische storing is een deel van de incasso's mislukt. Dit kunnen we helaas niet opnieuw aanvragen. De verzonden e-mail is echt en de link is betrouwbaar."
Wie de mail heeft gekregen, kan via de link zelf eenmalig geld overmaken. "Heb je geen mail gehad? Dan hoef je ook niets te doen", vult de Efteling aan. "Komende maand worden de incasso's weer automatisch door ons uitgevoerd. Het gaat enkel om de vermelde incasso's in de mail die je gisteren of vandaag ontvangen hebt."
100.000
Het is niet duidelijk bij hoeveel personen het probleem zich heeft voortgedaan. Efteling-abonnees kunnen zelf kiezen of ze per maand betalen - via automatisch incasso - of het jaarbedrag in één keer neertellen. Onlangs werd de 100.000e abonnementhouder verwelkomd.