Welkom!
Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Dankzij reclamebanners kan onze website blijven bestaan.
Help Looopings door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
De site is dan weer zichtbaar. Bedankt!
Groupe Pierre & Vacances Center Parcs

Center Parcs lanceert nieuwe huisstijl met minimalistisch logo

04-01-2023, 12.41 uur

Center Parcs kiest voor een nieuwe uitstraling. Als onderdeel van een vernieuwingsoperatie lanceert de bekende keten van bungalowparken vandaag een nieuwe huisstijl met een bijbehorend logo. Het beeldmerk is opvallend minimalistisch, bestaand uit de letters C en P. In het midden prijkt een symbool dat een boom met opengesperde armen moet voorstellen.

De visuele identiteit sluit volgens Center Parcs aan bij de nieuwe filosofie van het bedrijf. Men wil de komende tijd minder de focus leggen op de beroemde zwemparadijzen en meer op de natuur en de omgeving. Daarom worden bij verschillende parken vandaag de dag activiteiten met een natuurthema aangeboden, zoals een beleefboerderij en een avonturenpad.

"Ons doel is om nieuwe leermomenten te creëren voor onze gasten en tegelijkertijd een gevoel van verwondering te creëren", zegt directeur Mark Giethoorn van Center Parcs Nederland. "Wij willen dat onze gasten iets nieuws hebben geleerd na hun verblijf, of het nu gaat om het maken van hun eigen brood, het planten van zaadjes in hun tuin of het verzorgen van dieren."

Moderniseren
Tegelijkertijd gaat Center Parcs zich meer richten op een bredere doelgroep: niet alleen gezinnen met kinderen, maar ook vriendengroepen en koppels zonder kinderen. Er wordt zo'n 800 miljoen euro gestoken in het moderniseren van de vakantieparken, waarvan circa 280 miljoen in de negen locaties in Nederland.

Eerder bestond het logo van Center Parcs uit sierlijke donkerblauwe letters met een rood golfje. Daarboven prijkte een groene vogel met vleugels die lijken op palmbladeren. Het nieuwe logo is ontworpen door het Engelse bureau DesignStudio. "Het verwijst naar die elementen die voor ons het belangrijkste zijn: een sterke verbinding met onze dierbaren in het hart van de natuur", aldus Center Parcs-marketingdirecteur Bas Post.



Meer Groupe Pierre & Vacances Center Parcs
Looopings op Instagram
Looopings op Facebook
Looopings verscheen eerder bij o.a.:
NOS NU.nl RTL Nieuws AD De Telegraaf de Volkskrant NRC Handelsblad EenVandaag Hart van Nederland Editie NL ANP NPO Radio 1 NPO Radio 2 VPRO Gids BNR Nieuwsradio Radio 538 Omroep Brabant 1Limburg Omroep Flevoland Omroep West Omroep Gelderland RTV Oost RTV Drenthe Dagblad van het Noorden De Limburger de Gelderlander de Stentor Tubantia BD ED BN DeStem Het Laatste Nieuws Het Nieuwsblad De Morgen Gazet van Antwerpen Het Belang van Limburg Sudinfo.be