PortAventura schakelt naar hoogste versnelling
14-03-2014, 00.19 uur
De belofte van PortAventura om binnen een paar jaar de populairste vakantiebestemming van Europa te worden, blijkt niet zomaar een loze kreet. Het pretparkresort in Salou ontpopt zich tot een geduchte concurrent voor Disneyland Paris als in 2016 Ferrari Land opent.
In samenwerking met het gelijknamige automerk steken de Spanjaarden meer dan 100 miljoen euro in een tweede themapark. Al zal het grootste deel van dat bedrag waarschijnlijk met alle plezier opgehoest worden door Ferrari zelf, want de noviteit wordt een grote reclamespot voor snelle auto's en Formule 1. Topattractie: de snelste verticale lanceerachtbaan van Europa.
Verder wordt Ferrari Land, dat voortborduurt op het grotere Ferrari World in Abu Dhabi, gevuld met kleinere attracties als racebaantjes en simulatoren. Een gigantisch vijfsterrenhotel maakt het plaatje compleet. Voor het nieuwe park moet straks waarschijnlijk wel apart entree betaald worden.