Plopsa weigert bezoekers met geldige tickets omdat zwembad vol zit
12-09-2023, 16.49 uur
De beslissing om personen met een geldig ticket te weigeren, heeft afgelopen weekend voor irritaties gezorgd bij waterpark Plopsaqua Landen-Hannuit. Omdat de volledige capaciteit van het Belgische zwembad was bereikt, mochten bezoekers urenlang niet naar binnen. Dat is opvallend: Plopsa werkt tegenwoordig juist met tickets op datum.
Iemand die zondagmiddag om 14.00 uur arriveerde met een geldig entreebewijs, vertelt aan de Vlaamse omroep VRT dat hij bijna twee uur geduld moest hebben. De badgast had bewust online een toegangskaartje gekocht voor zondag 10 september, maar in eerste instantie werd hem dus de toegang geweigerd.
Een woordvoerster laat in een reactie weten dat er inderdaad tickets bestaan met een specifieke datum. Toch zouden de meeste mensen nog gewoon zonder reservering langskomen, met een abonnement of reguliere kaarten die twee jaar na aankoop gebruikt mogen worden.
Vol
Plopsaqua weet daardoor nog steeds niet op voorhand op welke dagen het bad vol zal zitten. Er wordt in de maximale capaciteit in ieder geval geen rekening gehouden met tickets op datum. De voorlichtster beweert dat dit "duidelijk vermeld" staat op de digitale entreekaarten, maar dat is niet het geval.
Zondagmiddag liepen de gemoederen bij de ingang van het waterpark hoog op. Het kwam tot een woordenwisseling tussen gefrustreerde bezoekers en het Plopsaqua-personeel, weet de VRT. Vooralsnog zijn er geen plannen om het ticketsysteem te herzien.