AD en NU.nl stoppen voorlopig met aanbieden van Dolfinarium-tickets
22-09-2023, 11.54 uur
In het ticketshops van DPG Media, de uitgever van onder andere dagblad AD en nieuwssite NU.nl, zijn voorlopig geen entreekaarten meer te koop voor het Dolfinarium in Harderwijk. Tot nu toe boden veel DPG-merken kortingstickets aan voor het Gelderse zeedierenpark.
Vanwege de aanhoudende ophef over het Dolfinarium is besloten om daar voor onbepaalde tijd mee te stoppen. Dat meldt actiegroep Bite Back, die al jaren strijdt tegen het Dolfinarium. Eerder besloten Zeeman, ANWB, Renault, Spar, Lidl, Hema en de Nederlandse Spoorwegen al om het omstreden park de rug toe te keren.
DPG Media beheert de webshops van onder andere het AD, NU.nl, de Volkskrant, Het Parool, Trouw, de Gelderlander, de Stentor, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, Tubantia, PZC, Flair, Libelle en Margriet.
Verkoop
Hoewel de nieuwsmerken van DPG Media regelmatig kritische verhalen schrijven over de ontwikkelingen in het Dolfinarium, verdiende de uitgever dus wel geld aan de verkoop van Dolfinarium-kaartjes.
Een woordvoerder van Bite Back zegt "zeer tevreden" te zijn dat de tickets nu niet meer worden aangeboden. "Net zoals veel andere bedrijven laat ook DPG Media zien de zorgen rondom het Dolfinarium serieus te nemen. We hopen dat deze keuze definitief blijft en dat andere bedrijven deze stap volgen."