Welkom!
Je maakt helaas gebruik van software die onze advertenties blokkeert.
Dankzij reclamebanners kan onze website blijven bestaan.
Help Looopings door je advertentieblocker op dit domein uit te schakelen.
De site is dan weer zichtbaar. Bedankt!
Pleasure Beach Resort

Engels attractiepark wisselt weer van logo: derde keer in drie weken

11-03-2024, 13.01 uur

Het Engelse attractiepark Pleasure Beach in Blackpool lijkt het spoor bijster. Drie weken geleden voerde het park een rebranding door, met een gewijzigde naam en een nieuw logo. Er kwam veel kritiek op. Enkele dagen later werd het logo alweer vervangen. Vandaag presenteert Pleasure Beach wéér een nieuw logo.

Het gaat om een variant op het vorige ontwerp, met aangepaste kleuren en een andere indeling. De term 'Resort' staat nu onder de punt van het uitroepteken, waardoor de woorden 'Pleasure Beach' onder elkaar uitgelijnd konden worden.

Ook opvallend is de toevoeging van een wolk en een zonnetje in het uitroepteken. Daarmee knipoogt het pretpark naar het verleden: het lachende zonnetje Mr Funshine was jarenlang onderdeel van het logo.

Identiteitscrisis
Het nieuwe ontwerp is vanaf vandaag zichtbaar op de officiële website en socialmedia-kanalen van het park. Pleasure Beach lijkt te kampen met een identiteitscrisis. Het management geeft geen inhoudelijk commentaar op de alsmaar veranderende huisstijl. In de reacties op social media vragen fans zich af hoelang dit logo het zal volhouden.

Meer Pleasure Beach Resort
Looopings op Instagram
Looopings op Facebook
Looopings verscheen eerder bij o.a.:
NOS NU.nl RTL Nieuws AD De Telegraaf de Volkskrant NRC Handelsblad EenVandaag Hart van Nederland Editie NL ANP NPO Radio 1 NPO Radio 2 VPRO Gids BNR Nieuwsradio Radio 538 Omroep Brabant 1Limburg Omroep Flevoland Omroep West Omroep Gelderland RTV Oost RTV Drenthe Dagblad van het Noorden De Limburger de Gelderlander de Stentor Tubantia BD ED BN DeStem Het Laatste Nieuws Het Nieuwsblad De Morgen Gazet van Antwerpen Het Belang van Limburg Sudinfo.be