Duurdere Efteling-appelflap haalt nationale televisie
30-03-2024, 21.43 uur
Een prijsverhoging in de Efteling heeft de nationale televisie gehaald. Consumentenprogramma Kassa op NPO 2 besteedde zaterdagavond aandacht aan de prijs van een appelflap in het Kaatsheuvelse attractiepark.
De Efteling maakte appelflappen onlangs 40 procent duurder: de prijs steeg van 2,50 euro naar 3,50 euro, voor hetzelfde product. Voor het tv-programma van omroep BNNVARA was dat reden genoeg om de prijswijziging te behandelen in de wekelijkse rubriek Prijspakker.
Daarin worden opzienbarende prijsstijgingen in de schijnwerpers gezet. Kassa toonde een afbeelding van Efteling-mascotte Pardoes en liet vervolgens een imitatie horen van een gierige Holle Bolle Gijs: in plaats van papier vroeg de veelvraat om "uw geld hier".
Ice tea
Naast appelflappen maakte de Efteling vorige maand ook worstenbroodjes, frikandelbroodjes, saucijzenbroodjes, kaasbroodjes en plaatgebak duurder. Deze week gingen de prijzen van frisdrank, alcoholische dranken en andere etenswaren omhoog. Zo kost een flesje ice tea nu 4,30 euro en een Broodje Unox 5,50 euro.