Peperdure Disney-souvenirs massaal opgekocht door handelaren: bolderkar vol tassen
13-04-2024, 20.55 uurBeeld: Dphile, @ED92Magic
Disneyland Paris wordt nog steeds geteisterd door handelaren die massaal exclusieve souvenirs opkopen. Het Disney-resort bracht afgelopen week een rugzak uit met het ontwerp van het kasteel van Doornroosje, ontwikkeld door het populaire tassenmerk Loungefly.
Eén tas kost 100 euro. Er geldt een limiet van maximaal twee tassen per transactie, maar dat houdt handelaren niet tegen. In de praktijk blijkt het een fluitje van een cent om een groot aantal tassen te verzamelen tijdens een dagje Disneyland Paris. De peperdure artikelen worden uiteindelijk online verkocht voor een nóg hoger bedrag.
Op de Facebook-pagina Dphile verscheen een foto van een bolderkar vol met vele honderden euro's aan tassen. Het probleem speelt al langer: wanneer Disneyland Paris een bijzonder product aanbiedt, zien handelaren dat steevast als een verdienmodel.
Twee kampen
Op social media wordt er wisselend op gereageerd. Er blijken twee kampen te zijn: Disney-fans die er schande van spreken en personen die vinden dat Disneyland de praktijken aan zichzelf te wijten heeft, door de service zelf niet aan te bieden. Er bestaat immers geen webwinkel met souvenirs uit Disneyland Paris.