Beste achtbaan, beste waterattractie, beste hotel: grote Phantasialand-campagne in Nederland
01-09-2024, 18.10 uur
Phantasialand heeft deze zomer de schijnwerpers opgezocht in Nederland. Een grote reclamecampagne moest het Duitse pretpark onder de aandacht brengen bij het Nederlandse publiek. Daarvoor werden in bijna het hele land abri's en snelwegmasten ingezet, met verschillende teksten.
Zo werd Phantasialand gepromoot met termen als "Europa's beste themahotel", "Europa's beste waterattractie" en "Europa's beste achtbaan". De stellingen zijn gebaseerd op de uitslag van de Parkscout Plus Awards 2023. Het gaat om prijzen die werden toegekend door een vakjury van de Duitse fansite Parkscout.
Op de reclameposters verscheen steeds hetzelfde lachende jongetje, met daarbij één van de onderscheidingen en een foto uit het park. Naast de posters was Phantasialand ook te horen op Nederlandse radiozenders en te zien op online videodiensten. De campagne liep vrijwel de gehele zomervakantie.