'Ratatouille in Disneyland Paris zou niet werken als interactieve attractie'
20-08-2014, 17.10 uur
Disneyland Paris heeft de nieuwe attractie Ratatouille bewust niet uitgerust met interactieve schietpistooltjes, omdat de 3D-ride daar minder indrukwekkend van zou worden.
Dat vertelt showdesigner en productiemanager Björn Heerwagen in tijdschrift Park World. "Interactieve attracties zijn niet per se meeslepender", vindt Björn. "Het gaat erom welk verhaal je wilt vertellen. Hier was de intentie om bezoekers mee te nemen op een avontuur, niet om ze een spelletje te laten spelen."
Eigenlijk was Ratatouille bedoeld als een tweedimensionale attractie met alleen animatieschermen, maar dat werd volgens de Disney-imagineer "te kitscherig". Daarom combineerde het pretpark 3D-animaties met echte rekwisieten.
Als het aan Björn ligt, nemen de andere Disney-resorts in Amerika, Japan en China de unieke ride snel over. "Ondanks het Franse thema is dit geen attractie die alleen in Europa past."