Drievliet introduceert nieuwe huisstijl én nieuwe mascotte: 'Frisse blik op de toekomst'
Vandaag, 09.00 uur
Familiepark Drievliet wordt in een nieuw jasje gestoken. Het Haagse pretpark introduceert aankomend seizoen een volledig nieuwe merkidentiteit, met een nieuw logo. Daarbij hoort ook een eigen mascotte: een vrolijke pelikaan. Looopings kan de huisstijl vandaag als eerste laten zien.
Drievliet werd vorig jaar overgenomen door de Franse pretparkgroep Looping, de eigenaar van onder meer Avonturenpark Hellendoorn. De afgelopen maanden is hard gewerkt aan het ontwikkelen van een frisse nieuwe branding. Daarvoor liet het park zich naar eigen zeggen inspireren door de ligging, het familiale karakter en de geschiedenis als familiebedrijf.
Het logo bestaat uit een speels lettertype met een opvallende punt op de letter i. De punt symboliseert meerdere zaken: een voetafdruk van de pelikaan, een kroon die de koninklijke stad Den Haag vertegenwoordigt en een driedeling, waar de naam van het park op gebaseerd werd: de samenvloeiing van de rivier De Vliet.
Reiziger
Men koos voor een pelikaan omdat het dier bekendstaat als "een echte reiziger met een verbinding tussen verschillende continenten", legt een woordvoerder uit. "Bovendien leven pelikanen in waterrijke gebieden en zijn het sociale dieren die in groepen leven. Ze hebben een vriendelijk en knuffelbaar karakter."
In het park stonden al meerdere beelden van pelikanen. De naam van de mascotte wordt op een later moment bekendgemaakt. Voor het design was ontwerpbureau Skirrgard verantwoordelijk. De rest van de huisstijl is ontwikkeld in samenwerking met Meere Reclamestudio.
Eigen kleuren
In het logo komen ook golvende vormen terug: een verwijzing naar het water. Het beeldmerk kan op verschillende manieren toegepast worden. Zo zijn er varianten met een witte achtergrond en blauwe letters én gekleurde achtergronden met witte letters. "Uiteindelijk krijgt elk seizoen zijn eigen set kleuren", aldus de voorlichter.
Vandaag start Drievliet met het stapsgewijs doorvoeren van de rebranding. "Het doel is om zo veel mogelijk gereed te hebben bij de seizoenstart", legt de woordvoerder uit. "Voor ons is het een spannend en enorm uitdagend project. Met respect voor ons verleden en een frisse blik op de toekomst zetten we samen met de Looping-groep grote stappen."