Walibi Holland: 'Regen is geen excuus voor slechte resultaten'
22-09-2014, 15.53 uur
Pretparken zouden slechte weersomstandigheden nooit mogen gebruiken als een smoesje voor lagere bezoekersaantallen en minder omzet. Dat vindt de directrice van Walibi Holland.
"Wie een attractiepark runt, moet om kunnen gaan met slecht weer", schrijft Mascha van Till in een column in tijdschrift Park World. "Je moet erop kunnen anticiperen. Niet in de laatste plaats omdat het weer hier in Nederland zo wisselvallig is. Het weer is bij ons nooit een reden om te klagen en geen argument om doelstellingen niet te bereiken." Ze noemt haar mantra "een van de belangrijkste regels van Walibi Holland".
Voor concurrenten die wel worstelen met slecht weer heeft Mascha een handige tip: geef veel korting, want de volledige entreeprijs betalen is "niet cool". Ze vindt ook dat pretparken "onvoorspelbaar en sexy" moeten zijn. "Wees niet bang om bepaalde doelgroepen uit te sluiten. Ons park is bijvoorbeeld niet geschikt voor jong en oud."