Gezichtsverlies voor Walibi Holland: nieuwe interactieve app geflopt
04-11-2014, 21.25 uur
Twee jaar na de lancering moet Walibi Holland schoorvoetend toegeven dat de interactieve game-app Thrill Battle is geflopt. Het pretpark verwachtte veel van het vooruitstrevende project, maar er blijkt totaal geen animo voor te zijn.
Met de Thrill Battle kunnen gebruikers punten scoren door in zo veel mogelijk attracties te gaan. De app was bedoeld om een nieuwe dimensie te geven aan een dagje uit. In de praktijk had niemand zin om een wedstrijdje te doen: uit statistieken blijkt dat de 'battle' afgelopen seizoen door slechts 0,007 procent van de bezoekers is gespeeld.
Niet voor niets werd eerder al besloten om de Thrill Battle te verwijderen uit de app stores van Apple en Android. Sindsdien zit het impopulaire spelletje diep weggestopt in de algemene Walibi-app.
Bij de lancering beloofde Walibi nog dat er voor de seizoenswinnaar een gratis dagje pretpark met honderd vrienden in het verschiet lag. Bovendien zouden alle maandwinnaars twee gratis Walibi-abonnementen krijgen. Of er dit jaar überhaupt prijzen zijn weggegeven, is niet bekend.