Reclameoorlog voor de deur van de Efteling: ruzie over 'Brabantse Times Square'
27-11-2014, 07.47 uur
De Efteling en een Kaatsheuvels reclamebureau zijn verwikkeld in een heuse reclameoorlog. Beide partijen blijken al maanden in de clinch te liggen over het grote aantal advertenties op de beroemde oprijlaan richting het pretpark, schrijft De Telegraaf.
Het bureau heeft een contract afgesloten met de gemeente om tot 2022 voor de hele regio alle reclame- en informatieborden te verzorgen. Een doorn in het oog van de Efteling-directie, die alle advertenties liever kwijt dan rijk is. De Europalaan in Kaatsheuvel zou verworden tot een soort Brabantse Times Square.
"Ze doen alles om ons tegen te werken in de hoop dat we onze borden weghalen", zegt accountmanager Edwin Clijsen van exploitant Brothers United. "Maar wij hebben gewoon een nette overeenkomst waar we jaarlijks een hoop voor betalen."
Omdat er juridisch gezien weinig tegen de borden gedaan kan worden, stelt de Efteling alles in het werk om het Brothers United zou lastig mogelijk te maken. "Men zoekt voortdurend naar kleine dingen waar we op gepakt kunnen worden." De gemeente zou steeds onzinnige klachten over de advertenties binnenkrijgen. Opgeven doet het reclamebureau voorlopig niet. "Wij laten ons niet zomaar wegpesten."