'Disneyland Paris wil aandacht afleiden van schandalen'
06-12-2014, 12.13 uur
Een filmpje waarin een medewerker van Disneyland Paris enthousiast vertelt over zijn werk is geen interessant kijkje achter de schermen, maar een geniepige poging van het pretpark om de aandacht af te leiden van een reeks schandalen. Dat beweert nieuwssite The Daily Dot.
De site noemt de nieuwe webserie 'We Are Disneyland', waarin vrolijke interviews met Disney-personeelsleden centraal staan, een slecht gescripte reclamspot die moet dienen als een afleidingsmanoeuvre om de gigantische hoeveelheid problemen te doen vergeten.
"Dat de geïnterviewde werknemer in de eerste aflevering uit Griekenland komt, is veelzeggend. Konden de producenten geen enkele Fransman vinden die hun reclamepraatjes wilde opdreunen voor de camera?"
Het Franse Disney-resort is al jaren "het zwarte schaap van Mickeys pretparkimperium", schrijft The Daily Dot. "De meest personeelsleden zijn nors en ongeïnteresseerd. Geen wonder, want de cynische Fransen hebben nooit gevraagd om de komst van dit culturele Tsjernobyl."