Serious Request: gratis reclame voor de Efteling en Walibi Holland
18-12-2014, 18.03 uur
De twee bekendste pretparken van ons land liften slim mee op de hype rond het jaarlijkse goededoelenfestijn Serious Request van radiozender 3FM. Zowel de Efteling als Walibi Holland bieden een exclusief veilingitem aan waarvan de opbrengst naar de populaire benefietactie gaat.
De Efteling geeft één rijke achtbaanfan de kans om komende zomer een van de eerste 'testritjes' in de nieuwe dive coaster Baron 1898 te maken. Ook 3FM-dj Domien Verschuuren, die op YouTube de voice-over van The Making of Baron 1898 verzorgt, zal daarbij aanwezig zijn. In een paar uur tijd is er bijna 600 euro geboden. De veiling loopt nog negen dagen.
Walibi Holland zet ook vol in op free publicity. Iemand mag volgend jaar een keer na sluitingstijd van het pretpark samen met 32 vrienden een paar rondjes in mega coaster Goliath maken. Het startbod voor de "exclusieve take-over" is 1 euro. Het pretpark veilt tegelijkertijd ook een fotoshoot bovenop de 46 meter hoge achtbaan. Daar is nu zo'n 150 euro op geboden.
De opbrengst van Serious Request gaat dit jaar naar vrouwelijke oorlogsslachtoffers die het slachtoffer worden van seksueel geweld. Het glazen huis staat in Haarlem.