Wereldprimeur Walibi Belgium geen succes: pretpark stopt met interactieve armbandjes
11-04-2015, 21.11 uur
Walibi Belgium trekt de stekker uit een prestigieus socialmedia-project. Met behulp van speciale armbandjes konden bezoekers automatisch Facebook-updates plaatsen bij het betreden van een attractie. Maar het concept, dat in de zomer van 2012 met veel bombarie werd geïntroduceerd, is geen lang leven beschoren.
Afgelopen jaar bleek de functie al uitgeschakeld. Op bijbehorende beeldschermen bij de attracties stond plotseling geen Facebook-info, maar reclame voor shows en evenementen. Toen leek het nog te gaan om een tijdelijke onderbreking. Dit jaar zijn de schermen echter helemaal uitgeschakeld. Er zijn grote posters overheen geplakt, weet fansite Walibi Band.
Er stonden beeldschermen bij hangende achtbaan Vampire, vrijevaltoren Dalton Terror, waterbaan Flash Back, wildwaterbaan Radja River, boomerang coaster Cobra, mijntreintje Calamity Mine, topspin Buzzsaw en houten achtbaan Weerwolf.
Het pretpark was bij de introductie nog apetrots op het concept, dat "een echte innovatie" werd genoemd. "Walibi Belgium is een pionier binnen de pretparkwereld. Met de wereldprimeur Walibi Connect versterkt het pretpark deze positie", stond in een ronkend persbericht. Het duurde zes maanden om het systeem te ontwikkelen. Dat gebeurde in samenwerking met meerdere externe ict- en marketingbedrijven.