Reclame op Facebook-pagina Plopsaland loopt de spuigaten uit
17-04-2015, 15.52 uur
Meer en meer gebruikers beginnen zich te ergeren aan de buitensporige hoeveelheid reclame op de Facebook-pagina van Plopsa. De Belgische pretparkgroep, goed voor ruim 200.000 likes, krijgt flink betaald om andere bedrijven te promoten.
De afgelopen maanden liet Plopsa zich bijvoorbeeld talloze keren voor het karretje spannen door een koekjesfabrikant. Ook probeerde men hagelslag, vliegvakanties en geneesmiddelen voor baby's aan de man te brengen. Iemand die kritiek uitte op de stortvloed aan spam, kreeg te horen: "Wij hebben heel veel fijne partners die we graag even in de kijker zetten. Groetjes."
Plopsa schaamt zich niet voor de commerciële berichten. Er is zelfs een speciale brochure in het leven geroepen om de advertentiemogelijkheden te promoten. Daarin wordt ongegeneerd opgeschept over het bereik van de parkengroep. "Wist je dat Plopsa de snelste responstijd heeft van alle grote merkenpagina's in België?" Ook reclame op e-tickets is tegen betaling mogelijk.