Foutje: Efteling stuurt abonnees onterecht betalingsherinnering
20-04-2015, 17.23 uur
Honderden abonnees van de Efteling hebben vandaag onterecht een dreigende mail gehad. Daarin staat dat ze hun abonnementsgeld niet betaald hebben, waardoor hun pasje geblokkeerd kan worden.
"Helaas is onze recente incassopoging voor uw abonnement(en) niet geslaagd", kregen de vermeende wanbetalers te horen. "Het niet betalen van de maandelijkse termijnen en/of blokkade van uw abonnement(en), ontslaat u niet verplichting om alsnog het volledige abonnementsgeld te betalen", waarschuwt het pretpark.
Het gaat echter om een vergissing: door een technische fout werd het bericht verstuurd aan talloze abonnementhouders die hun zaken gewoon netjes op orde hebben. Anderhalf uur na het eerste dreigement volgde een excuus.
"Bij het versturen van de maandelijkse betalingsherinneringen is zojuist helaas een technische fout ontstaan, waardoor een aantal mensen onterecht een mail hebben (sic) ontvangen. We bieden hiervoor uiteraard onze excuses aan."
Later deze week krijgen bezoekers die daadwerkelijk een betalingsachterstand hebben alsnog een herinnering. Het is niet de eerste keer dat de Efteling blundert met mailtjes aan de verkeerde personen. Een persbericht over een nieuwe marketingmanager belandde in februari nog per ongeluk bij abonnees.