Bezoekers Walibi Holland gaan 'hard': pretpark verkoopt speciale Walibi-condooms
09-06-2015, 06.31 uur
De slogan van Walibi Holland, 'Hard gaan', krijgt opeens een heel andere lading. Het pretpark is begonnen met het verkopen van speciale Walibi-condooms. In souvenirwinkels liggen sinds kort voorbehoedsmiddelen tussen de knuffels en het snoepgoed.
Ouders en politici reageren geschokt. "Condooms zijn geen souvenirtjes die je op zo'n plek hoort aan te bieden", zegt directeur Werner van Katwijk van vereniging Ouders van Waarde. Ook Jaap Oosterveld, fractievoorzitter van de ChristenUnie in Dronten, zet vraagtekens bij de beslissing. "De doelgroep van Walibi bestaat voor een belangrijk deel uit basisschoolkinderen. Dit is bizar en absoluut niet volgens onze waarden en normen."
Walibi denkt dat er wel degelijk behoefte is aan de opmerkelijke nieuwe producten. Uit een enquête zou blijken dat jeugdige bezoekers staan te springen om condooms. "Het geeft aan dat er zeker vraag naar is vanuit onze doelgroep, de tieners", aldus marketingmanager Marc Antonioli.
Andere pretparken zullen de keuze van Walibi niet snel volgen. De Efteling peinst er bijvoorbeeld niet over om condooms in de schappen te leggen. "Als wij tieners willen plezieren, doen we dat liever op een andere manier", laat een woordvoerster weten. "Door een nieuwe achtbaan te bouwen bijvoorbeeld."