Efteling geeft 'eerste rit' in nieuwe achtbaan meer dan tien keer weg
24-06-2015, 14.18 uurBeeld: Plaetjesmakers.nl
Het wordt behoorlijk druk tijdens de voorpremière van de nieuwe Efteling-achtbaan Baron 1898 op 30 juni. De zogenaamde 'eerste rit' in de dive coaster wordt opvallend vaak verloot. Op meer dan tien plekken maken mensen kans op kaartjes voor de pre-opening.
Zo organiseren Albert Heijn, ANWB, Hitkrant, Radio 2 en Qmusic speciale Baron-prijsvragen. Belgen kunnen meedoen aan acties van radiostation JIM en de Vlaamse Flair om kans te maken op een 'testritje' in de vrijevalachtbaan. Voor Duitsers werden verschillende fansites ingeschakeld. Tot slot geeft de Efteling zelf tickets weg via de officiële Efteling-site, Facebook en Efteling Kids Radio.
Voor het grote publiek gaat Baron 1898 op 1 juli open. In het pretpark wordt alles in gereedheid gebracht om de attractie op tijd af te krijgen. Gisteren zijn voor de ingang nieuwe decoraties en informatiebordjes opgehangen, waarop onder meer staat dat selfiesticks niet toegestaan zijn. Op de treinen werden subtiele decoraties aangebracht.
Afgelopen maandagavond kreeg een klein groepje medewerkers alvast een voorproefje van Baron 1898. De twee voorshows werden toen nog geplaagd door storingen. Morgenavond mogen alle personeelsleden langskomen.