Reclamebedrijf krijgt nog tienduizenden euro's van Yumble
28-07-2015, 08.37 uur
Voor het gesloten pretpark Yumble in Roermond wordt nog steeds reclame gemaakt. Enorme borden langs de snelweg prijzen het mislukte concept aan als een "nieuw familiepark". Afgelopen week werd bekend dat de directie faillissement aanvraagt.
Bij Interbest, de exploitant van de metershoge masten, staat nog een rekening van 21.370 euro open. "Een klein deel van het totaalbedrag is aanbetaald. Ik verwacht niet dat we het restant nog terug zullen zien", verklaart salesmanager Ernst Jan Mol in De Telegraaf.
De reclames worden dan ook zo snel mogelijk weggehaald. Vier van de zes zijn al weg. De andere twee volgen zodra de weersomstandigheden het toelaten. Als het hard waait, kunnen de doeken niet vervangen worden. Eigenlijk zou de Yumble-campagne de hele zomer lopen.
De opvallende reclames raden weggebruikers aan om tickets te bestellen op internet. Dat is intussen niet meer mogelijk. Op de website van Yumble staat dat het park "de komende weken" gesloten is. Het management wil een doorstart realiseren.