Souvenirtjes Julianatoren zijn niet aan te slepen: 'Zes keer zoveel verkocht als vorig jaar'
29-07-2015, 12.17 uur
Souvenirtjes van de Julianatoren vliegen deze zomer de winkels uit. Het pretpark verkoopt naar eigen zeggen zes keer zoveel hebbedingetjes als vorig jaar. Dat zou komen door de populariteit van een nieuwe tv-serie op RTL 8.
"Het is een schot in de roos", zegt marketingmanager Boy Breuker in dagblad de Stentor. De serie, met mascottes Jul de Muis, Julia de Muis, Meneer Kaasgaaf en Mevrouw Suikerspin, is opgenomen in het attractiepark. "Het overtreft onze stoutste verwachtingen."
Of de tv-show ook zorgt voor hogere bezoekersaantallen, valt lastig te meten. Wel is duidelijk dat de merchandise niet aan te slepen is. Breuker: "We werken er hard aan om ook spulletjes met Meneer Kaasgaaf en Mevrouw Suikerspin aan te bieden. We willen ook graag knuffels van ze maken. Maar het hele traject kost veel tijd."