Gedoe over prijsdiscriminatie is slechte reclame voor Disneyland
30-07-2015, 19.18 uur
Disneyland Paris is het gesprek van de dag, maar niet op een positieve manier. Het pretparkresort krijgt deze week een gigantische bak negatieve publiciteit over zich heen vanwege vermeende prijsdiscriminatie.
De Europese Commissie is een onderzoek gestart omdat Franse bezoekers minder voor entreekaartjes en hotelovernachtingen betalen dan bijvoorbeeld Nederlanders. De kwestie speelt al jaren. In 2012 werd het probleem al aangekaart door een boze Brit. In mei dit jaar luidde een Europarlementariër nogmaals de noodklok. "Dit is een concreet voorbeeld van discriminatie", klonk het toen.
Nu is duidelijk dat er daadwerkelijk een politiek onderzoek naar de klachten zal komen. In de tussentijd slaagde de communicatieafdeling van Disneyland Paris er niet in om politici op andere gedachten te brengen. Talloze Europese media schilderen Disneyland deze week af als een broedplaats van sluwe oplichters.