Bobbejaanland vergelijkt zichzelf met de Efteling in merkwaardige reclamecampagne
28-04-2016, 00.44 uur
Bobbejaanland heeft een gedurfde reclamecampagne gelanceerd. In opvallende advertenties op internet vergelijkt het Belgische pretpark zich met andere toeristische attracties in Nederland en België, waaronder de Efteling.
En in die vergelijkingen komt Bobbejaanland merkwaardig genoeg niet als winnaar uit de bus. Volgens de reclameteksten is het attractiepark net zo groot, indrukwekkend, dichtbij of mooi als andere bekende trekpleisters, gevolgd door relativerende zinnetjes als: "Of toch bijna..."
Welke tekst internetgebruikers krijgen voorgeschoteld, hangt af van hun locatie. Zo zien mensen uit Gelderland: "Bobbejaanland, net zo mooi als de Veluwe! Nou ja, bijna dan." In de provincie Utrecht toont men: "Bobbejaanland, net zo indrukwekkend als de Domtoren! Of in ieder geval bijna." En voor Zeeland geldt: "Bobbejaanland, even indrukwekkend als de Deltawerken. Nou ja, bijna dan ej."
Voor inwoners van Noord-Brabant knipoogt Bobbejaanland naar de Efteling, met de tekst: "Bekant even dichtbij als Kaatsheuvel." Belgen zien vergelijkbare advertenties over het Atomium in Brussel, popfestival Rock Werchter, de stad Brugge en de Gentse Feesten.