Efteling lanceert Chinese website
04-06-2016, 10.22 uur
De Efteling heeft er een nieuwe doelgroep bij: Chinezen. Sinds kort is de officiële Efteling-website ook in het Chinees beschikbaar. Daarmee probeert men groepen Chinese toeristen te verleiden tot een bezoek aan de oerhollandse trekpleister.
"In het zuiden van Nederland ligt een mysterieuze natuurrijke sprookjeswereld waar dromen uitkomen", staat in een speciale promotietekst. "Geniet in Europa's meest unieke themapark van echte Nederlandse specialiteiten, zoals pannenkoeken en frietjes."
Er komen steeds meer toeristen uit China naar Nederland. Vorig jaar waren dat er 436.000, een toename van 33 procent ten opzichte van 2014. Naar verwachting groeit het aantal in 2020 naar 800.000. De Aziatische vakantiegangers geven veel geld uit tijdens hun vakantie in ons kikkerlandje: gemiddeld ruim 1250 euro per persoon.
De Chinese Efteling-site moet het attractiepark aan de andere kant van de wereld op de kaart zetten. Er werd ook een Chinese tv-commercial gemaakt.